Hachiko 八

Sunday, February 21, 2010

 
Hachi

The following blog entry is an entry which I wrote a while back. It was first written on my chinese blog. It was an entry which I wrote after, once again, I watched the movie "Hachi" .. This time the American version .. I remember the first time I watched the Japanese version I was in high school. The love and devotion which Hachi had for his owner made me tear endlessly through out the movie .. I ended up going to school with my eyes no bigger than a fine line ~ lol ... This time, though a little better, I did end up whaling like a baby by the last hr of the movie ..

Hachi left us in 1935. But his story lives on & inspires even till today. & for the 6 months I lived in Japan. Every time I passed by his statue at the Shibuya station, though bitter sweet, I can't help but smile at him. He was not only a dog, but a loyal friend to his master. His devotion never ended till the last breath he took. & this is something, many of us humans can't even do. & it's stories like this, which make my living worthwhile, because even with all the bitterness around the world, such stories give us hope. This Pure Love, though rare, does exist. & It is only the matter if you're willing to give and believe in it first for it to find you ...

******************************************

刚刚看完了美国版本的 HACHIKO 故事
由 RICHARD GEAR 担演 HACHI 主人
小狗依然的可爱
故事情节依然的感动

我记得在我初中二年级的时候
我就看过日本版本的 HACHI
当时从片头一直哭到片尾
还记得第二天起床眼睛肿到根本睁不开
非常的丑像
结果只好硬着头皮去上课
但到了学校
看到班中的同学眼睛跟我一样的臃肿
我们两个就开怀大笑指着对方说:你昨天看了 HACHI 那部电影了对吗?!

HACHI 他早就在1935年离开了我们
但他的故事, 不管是我初中的时候,还是今天
依然的感动着很多人
他无私的爱,仅有的忠心
是很多现代人应该学习的

这次看完了这 部美国版的电影
还是让我哭得稀里哗啦
大概在世上能让我哭成这样的也只有可爱的动物们了吧
不是说我不喜欢【人】
我身边有很多如果失去了也会让我哭泣的人
但除了这些人,在我28年的人生里
我实在看过太多一般人跟人直接的丑陋一面

人可以很简单
为了自己的利益
或者一时间的幸灾乐祸
背着良心
做出,说出,很多原本不是真实的事

对我而言,动物的真诚,无私的信任
让我更觉得活着是有意义的
而不是每天争风吃醋
斗心机过着的日子

有些人可能一辈子都是这么过着
但我只能说
人到最后都是要入土的
谁比较受欢迎
谁比较买得多名牌
到最后其实真的那么重要吗?
我倒是希望等到我入土的那天
回想过去
不是想到说我买了多少个包包
买了多少双鞋子
而是想到我身边的人, 我脑海里的记忆
都是让我打从心底笑出来的人和事
而 不是一些假人假物

或许你会觉得我很悲观
但我不觉得
因为真的被我留在身边的人
都是我100%值得信赖的人
而 我也100%为他们付出的人
今天就算要我赴汤蹈火也无所谓的人

对我而言,那才是活着
而不是虚伪的友谊,虚伪的笑容,飘渺 的物质。

You Might Also Like

8 comments

Subscribe